понедельник, 6 июля 2015 г.

Нью-Йоркский лофт актера Джерарда Батлера

Gerard Butler loft in Chelsea, NYC


В этом году исполняется пять лет одному из самых нестандартных и оригинальных лофтов миара. Джерард Батлер, актер, сыгравший Призрака Оперы, Дракулу, Беовульфа, спартанского царя Леонида, Атиллу и др. сказал о своем лофте в нью-йоркском районе Челси : “Я хотел, чтобы квартира у меня была элегантная, роскошная, “мужская” и несколько диковатая... Я бы назвал стиль своего интерьера богемно-замковым с элементами барокко”.



Gerard Butler loft in Chelsea : of a four-door mahogany. In the lobby of the ceiling painting "The Rape of Ganymede." Eventually broken plaster walls. Massive columns with capitals. Crystal chandeliers, cast flickering shadows. What is it - a medieval castle? Not at all. This loft in the heart of New York's Chelsea neighborhood..


Джерард Батлер :  “Я купил эту квартиру потому, что мне понравился район — окраина нью-йоркского Челси. Я понимал, что над интерьером придется потрудиться, но даже не предполагал, что первой ночевки в новом доме придется ждать четыре года”















In May, 2010, just when as were admiring how well our deconstruct-to-the-structure-and-burlap armchair looked next to our industrial shelving (which does look fabulous, by the way), Architectural Digest profiled Gerard Butler's Chelsea loft in May, 2010, causing the interior design world to sit up in our Belgian linen-covered bergeres and take notice. Designed by movie set designer Elvis Restaino, this 3,300 square-foot, two-story loft seems to incorporate just about every design style (save Contemporary Zen), with spectacular results! When asked to describe the loft's style, Butler offered, "I guess I would describe the apartment as Bohemian old-world rustic chateau with a taste of baroque."  Located on the sixth and seventh floor of an abandoned warehouse, the loft was mostly white and uninspiring, broken up into several small rooms. Butler, however, saw the tall ceilings with oversized arched windows, and realized its potential. His architect, Alexander Gorlin, gutted the apartment for a fresh start, leaving only two support beams. With his hiring of set designer Restaino, Butler found a kindred design soul, and the two developed the loft's "fanciful aesthestic" over four-years' time. 
via  "AD"

Комментариев нет:

Отправить комментарий